Dlaczego retoryka klasyczna

Dlaczego w Gimnazjum Stowarzyszenia „Rodzice-Dzieciom” wprowadzono elementy retoryki klasycznej? Wielu z nas, zwłaszcza nauczycieli, którzy pracują „za pomocą słowa” czuje, że czegoś nam brak, że nie piszemy, a co gorsza nie mówimy jak...
czytaj dalej...

Uwaga na słowo zmanipulowane!

Słowo jest podstawowym narzędziem manipulacji. Manipulacja przez słowo wykazuje coraz większą skuteczność. Słowo nie staje się nośnikiem manipulacji na zasadzie przypadku. Zostaje ono uruchomione na użytek działań manipulatorskich, zawsze na „miarę” konkretnego...
czytaj dalej...

O języku polskim w szkole

Od pewnego czasu zadaję sobie pytanie, czy polska szkoła uczy języka polskiego. Uważam, że polonistyka szkolna przeżywa głęboki kryzys z powodu nieustannego wdrażania jakichś zmian, czyli reformy oświaty. Otóż wszyscy jesteśmy Polakami, a zatem spadkobiercami i...
czytaj dalej...

Rola mass mediów w wychowaniu – szanse i zagrożenia

W dzisiejszych czasach nie mamy żadnych problemów z dostępem do wszelkich informacji. Jest to związane z  rozwojem środków masowego przekazu. Nie istnieje chyba taki dom, w którym nie byłoby odbiornika radiowego, telewizora, gazet, a nawet komputera. Ludzie...
czytaj dalej...

Cudze chwalicie… a czy swoje znacie?

Cudze chwalicie… a czy swoje znacie? Jestem rozkochana w Ziemi Gnieźnieńskiej Ziemia Gnieźnieńska to  moja Mała Ojczyzna. Tutaj się urodziłam,  dorastałam, uczęszczałam do szkoły a następnie podjęłam pracę zawodową. Z tym regionem związałam cale moje...
czytaj dalej...

Licznik odwiedzin: 552792